Kauppias korjasi virheen – heti

Citymarket Hämeensaari

Vappuaaton aatto toi tähän asti sykähdyttävimmän palvelukokemuksen Hämeenlinnassa. Citymarket Hämeensaaren kauppias näytti esimerkkiä, miten ongelmat kuuluu ratkoa.

Ei ole temppu eikä mitään tuottaa hyvää palvelua, kun kaikki sujuu suunnitellusti ja asiakkaat hymyilevät kilpaa kevätauringon kanssa. Ammattitaito punnitaan vasta, kun sattuu virhe tai muu hankala tilanne. Juuri siinä on yleensä suomalaisen asiakaspalvelun heikko kohta.

Hämeensaaren Citymarket-kauppia Eemeli Aaltonen selviytyi tuosta testistä täyden kympin ja muutaman ylimääräisen plussan arvoisesti. Hänen suoritustaan piti sulatella muutama päivä, ettei ihan kohtuuttomasti tulisi kehuttua.

Korona ohjasi ruokaostoksille nettiin

Olemme tukeutuneet ruokahankinnoissa kohta kahden kuukauden ajan K-ruoka -verkkokauppaan ja Citymarket Hämeensaaren kotiinkuljetukseen. Kaikki on sujunut alusta alkaen hyvin.

Täydennystä on pitänyt hankkia muilla konsteilla lähinnä siksi, että kyseisen verkkokaupan kalatarjonnassa olisi toivomisen varaa.

Vapuksi ja sitä seuraavaksi viikoksi oli taas tilaus vetämässä. Toimitusaika oli keskiviikkoiltana.

Lähetys tuli oikeaan aikaan niin kuin aina – lukuun ottamatta ensimmäistä kertaa, jolloin akuutti koronasokki sekoitti pikkuisen kuljetuksen aikataulua.

Pakasteet unohtuivat – mikä neuvoksi?

Vasta purettuani tavarat huomasin, että pakasteet puuttuivat. Lähetyslistan mukaan ne olisi pitänyt toimittaa.

Kysyin K-Ruoka.fi:n chatista, mikä neuvoksi. Vastaus tuli nopeasti: puhelinnumero ja linkki palautelomakkeeseen.

Puheluun ei sillä hetkellä kukaan vastannut, joten täytin palautelomakkeen. Kerroin, ettei tuotteilla ole tulipalokiire – kunhan joskus tulevat, kun niistä on maksettukin.

Sitten alkoi tapahtua. Ensin soitti kauppias Eemeli Aaltonen, sitten henkilö, joka tavarat meille aina tuo. Pakasteita ei löytynyt kaupan kylmiöstä eikä liioin autosta. Korostin uudelleen, ettei tuotteilla tosiaankaan ollut kiire.

Lopulta kauppias soitti vielä kerran itse ja ilmoitti tuovansa puuttuvat pakasteet samana iltana. Ensin hieman estelin, kun arvelin kaupassa olevan vapun alla muutakin puuhaa.

Mutta niin vain Eemeli Aaltonen ilmestyi kylmälaukkuineen ovellemme. Olin suorastaan häkeltynyt. Tämän jälkeen ei tulisi mieleenikään tilata viikoittaisia ruokaostoksia muusta kaupasta kuin Citymarket Hämeensaaresta.

Kaupanvaihto on muuten tullut useinkin mieleen, kun viime viikkoina olen asioinut tavallista enemmän verkkokaupoissa. Esimerkiksi Suomalainen Kirjakauppa lähetti täysin väärät tuotteet, vastasi reklamaatioon vasta kahden viikon kuluttua ja toimi muutenkin luokattomasti.

Citymarket Hämeensaarelle monta plussaa

+  Verkkokaupasta ostetut tuotteet keräillään ja kuljetetaan täsmällisesti.
+  Palaute virheestä oli helppoa saada perille, ja siihen vastattiin välittömästi.
+  Virheestä otettiin selittelemättäi vastuu.
+ Kauppia näytti hienoa esimerkkiä reklamaatiotilanteen hoidosta – sekä omalle henkilöstölleen että koko Hämeenlinnalle.

 

Jaa kirjoitus:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *