Nettiostoksilla Citymarketissa

K-ruoka

Ruokakauppa netissä on nyt testattu ja hyväksi havaittu. Citymarket näytti suoriutuvan yllättävästä kysyntäryntäyksestä kohtalaisen hyvin.

En ollut tilannut koskaan aiemmin ruokaa verkosta, vaikka muita nettiostoksia olen tehnyt pitkään.

Suunnitelmissa on ollut, että ”bulkkituotteet” aletaan mukavuussyistä hankkia kotiinkuljetuksena. Esimerkiksi kalan ja kasvikset mielelläni kävisin edelleen kivijalkakaupassa itse valitsemassa. Nyt kaikki ruokaostokset on uskottava kaupan huoleksi, kun eilen päätimme jäädä koronaviruksen vuoksi vapaaehtoiseen kotikaranteeniin.

Alustavan tilauslistan olin tehnyt verkossa jo muutamaa päivää aiemmin, ilman pandemiapaniikkia.

Tuttu kauppa ja kotiinkuljetus

Hämeenlinnassa ei vielä ole ruoan verkkokaupassa kovin monia vaihtoehtoja. Haluamme nimittäin ostokset kotiin asti toimitettuina. Kun kerran toimintatapoja uudistetaan, niin uudistetaan sitten kunnolla.

Hämeensaaren Citymarket tarjoaa kotiinkuljetusta. Se on myös tuttu kauppa jo pitkältä ajalta, vaikkakaan ei tähän asti mikään kantapaikka. Etenkin viimeaikaisten uudistusten jälkeen sinne voisi kyllä keskittää valtaosan päivittäistavaraostoksista.

K-Ruoka -verkkokauppa on selkeä ja helppo. Kun on vilautellut kivijalkakaupoissa silloin tällöin plussakorttia, K-Ruoka tunsi varsin hyvin tavallisimmat ostokseni. Niistä muodostettua listaa oli nopea karsia ja täydentää.

Hamstrausvimma tarttuu

Tällä kertaa tuntui perustellulta lisätä listalle tavallisuudesta poikkeavia tuotteita: säilykkeitä ja muuta pitkään säilyvää. Kotivara kun ei ollut  meillä mitenkään mallikelpoinen. Eihän tässä tosin mikään ruokakriisi uhkaakaan vaan tautiepidemia.

Liikkeellä on koronan lisäksi toinenkin tarttuva tauti: hamstrausvimma. Onneksi selvisin siitä aika vähällä, osaksi varmaan verkkokaupan ansiosta. En nähnyt, mitä muut kärryihinsä keräsivät.

Kun lähetys aikanaan tuli, puutelista oli aika pitkä. En kuitenkaan osaa siitä moittia tai valittaa. Aika yllättävästihän pandemia alkoi alkuvuoden uutisoinnista huolimatta heilutella suomalaisten elämänmenoa. Yhtäkkiä ruoan verkkokauppoihin ryntäsi paljon uusia asiakkaita.

Irtopisteitä puhelinsoitosta

Koronaviruksesta saattaakin tulla ruoan verkkokaupan paras myynninedistäjä. Myös Hämeensaaren Citymarket joutui kysyntämyrskyn silmään.

Kun kotiinkuljetuksen aika lähestyi, kaupasta tuli melkein hätääntynyt soitto: toimitus on myöhässä kovan kysynnän vuoksi. Melko pian se  kuitenkin ilmaantui ovellemme.

Pienellä voi Suomessa edelleen ansaita hyvän palvelun lisäpisteitä.

+ Citymarket Hämeensaarelle iso plussa siitä, että myöhästymisestä ilmoitettiin.

Uutta palvelua pitää testata vielä muutama kerta ennen kuin uskaltaa enempiä arvioita esittää. Kätevältä  se kuitenkin vaikutti.

Nyt on ruokatalous pienistä puutteista huolimatta  turvattu viikoksi eteenpäin. Kotivaraakin kertyi pahempiin päiviin, joita ei toivottavasti koskaan tule.

 

Jaa kirjoitus:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *