Tervetulotoivotus yllätti autokorjaamolla

LänsiAuto

Pakko uskoa ainakin yhdessä asiassa taksimiesten tietotoimistoa: LänsiAuton toimipisteiden palvelussa on isoja laatueroja. Hämeenlinna erottui edukseen.

Autolleni oli tehty pientä ilkivaltaa, onneksi ei täystuhoa. Piti joka tapauksessa ottaa yhteys täkäläiseen LänsiAutoon. Saman firman toisessa toimipisteessä olin aiemmin asioinut vuosikaudet.

Lähetin Hämeenlinnan LänsiiAutoon sähköpostiviestin, jossa kysyin paria käytännön asiaa. Vastaus oli nopea mutta sitäkin sekavampi. Harkitsin parhaaksi turvautua nettiajanvaraukseen. Sieltä järjestyi korjausaika parin päivän päähän.

Vein auton korjaamolle etuajassa, kun olin lähdössä vuokra-autolla työreissuihin. Olin varautunut siihen, että oma autoni viipyisi korjaamolla useamman päivän. Niin oli käynyt jopa tavallisissa määräaikaishuolloissa; aina odotettiin jotakin nippeliä tai nappelia.

Valmista etuajassa

Yllätyin, lähes järkytyin, kun sain LänsiAutosta tekstarin päivää ennen sovittua korjausaikaa: auto oli kunnossa ja noudettavissa.

Nouto sujui jonottamatta ja joutuisasti. Jouduin kuitenkin kysymään, mistä puolelta pihaa mahtaisin löytää kulkupelini. Ja tunsin tarvetta selittää: ”Olen juuri muuttanut tänne.”

Huoltoneuvoja opasti auliisti – ja yllätti vielä kerran:

”Tervetuloa Hämeenlinnaan!”

Nuo kaksi sanaa eivät tässä kaupungissa ainakaan liiassa käytössä kulu.

Samat kaksi sanaa saivat minut myös antamaan anteeksi sen sekopäisen sähköpostiviestin, joka asiakkuuteni alussa ei luvannut mitään hyvää. Nyt jopa uskon, että LänsiAutossakin asiakkaina pidetään ihmisiä, ei autoja.

Pariltakin eri taksinkuljettajalta olin kuullut, että LänsiAuton eri toimipaikkojen palvelussa on valtavan suuria eroja. Nyt uskon.

Hämeenlinnan LänsiAutolle plussia ja miinus

Korjausaika järjestyi nopeasti.
+  Työ valmistui etuajassa.
+  Palvelu oli ystävällistä.

–  Sähköpostiviestintä oli surkeaa.

Jaa kirjoitus:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *