Terveysasema – mainettaan parempi

Viipurintien terveysasema

Terveysasemallekin on jo ehtinyt tulla Hämeenlinnassa asuessa asiaa. Hyvät kokemukset pitää ilman muuta kertoa. Ovathan terveyskeskukset yleensä Suomen parjatuimpia organisaatioita.

Resepti uusittiin heti

Ensin huomasin, että resepti oli jäänyt muuttotohinassa uusimatta. Takaisinsoitto terveysasemalta tuli nopeasti, ja asia järjestyi mutkattomasti.

Yllätyksen aika oli puolen tunnin päästä. Sain tekstarin, jonka mukaan reseptini oli jo valmiina.

Voi olla, ettei tuo Hämeenlinnassa pitkään asuneiden mielestä ole mitenkään merkillistä. Muualta muuttaneelle se ehdottomasti on. Olen nimittäin odotellut aiemmin samaa reseptiä aina useita päiviä, joskus jopa reilusti toista viikkoa.

Yhden sanan imagoteko

Toinen kokemus syntyi, kun piti käydä laboratoriotutkimuksissa. Ajanvaraus onnistui netissä niin kuin ennenkin.

Kokeisiin mennessä oli pakko varmistaa pääterveysaseman neuvonasta, minne päin pitäisi suunnistaa. Ystävällinen naishenkilö oli selvästi kertonut saman asian muutaman sata tai tuhat kertaa ennenkin: opastus oli niin selkeä, ettei huonollakaan suuntavaistolla varustettu asiakas päässyt eksymään.

Vaikka laboratiota pyörittää Fimlab, senkin palvelu menee asiakkaan silmissä terveysaseman piikkiin. Aikataulu piti hyvin, ja näytteenotto sujui leppoisasti ja hyvällä rutiinilla. Hauskat vaputkin muistettiin toivotella.

Yllätys odotti paluumatkalla, kun ulko-ovi jo häämötti. Sama ystävällinen henkilö neuvonnasta sattui tulemaan aulassa vastaan. – Löytyikö? hän kysyi hymyillen.

Pienellä saa rakennettua hyvää asiakaskokemusta ja myönteistä mielikuvaa, jos tahtoo.

Iloisten yllätysten sarja sai vielä yhden jatko-osa. Oli sovittu, että lääkäri soittaa tutkimustuloksista. Niin hän teki, vieläpä sovittuun aikaan. Vaikka tuloksissa ei ollut mitään huolestuttavaa, lääkärillä oli aikaa kysyä, keskustella ja neuvoa.

Onko tämä se sama terveyskeskus, josta olen lukenut niin monet haukut?

Plussat Viipurintien terveysasemalle

Takaisinsoitto toimi nopeasti.
+
  Reseptin uusittiin viivytyksettä.
+  Pääsisäänkäynnin neuvonnassa oli poikkeuksellisen palveluhenkinen henkilö.
+  Lääkäri soitti silloin, kun oli luvattu, ja keskusteli kiireettömästi.

Jaa kirjoitus:

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *